Wil je pijnvrij kunnen bewegen?

Weet je alleen niet hoe je dat kan bereiken?

Er zijn vele soorten klachten, grote of kleine, die variëren van een vervelend gevoel tot fors beperkende pijn. Die klachten leiden er dan toe dat veel dingen minder leuk worden om te doen of dat je bewegen zelfs als een drempel ervaart doordat die alom aanwezige pijn dan juist verergerd.

Herken je het gevoel dat je al van alles hebt geprobeerd om van je pijn(klachten) af te komen of dat je er tegenop ziet om er iets aan te gaan doen? Heb je het gevoel dat je zelf meer zou willen doen om van de klachten af te komen en herhaling of terugval te voorkomen? Of heb je nog maar weinig klachten en wil je die meteen goed aanpakken?

Ik ben ervan overtuigd dat dat mogelijk is.

Je kunt je echt beter voelen, meer bereiken, en dat zonder bijvoorbeeld (extra) sporten, wekelijkse massages of dry needling. Ook als je het zelf nog niet geloofd, of als je omgeving blijft zeggen dat het niet mogelijk is om van je pijn af te komen.

Het is mijn missie om jou in je dagelijks leven te helpen, letterlijk beter te gaan bewegen en daardoor meer in beweging te komen.

Ik help jou om de mogelijkheden te vinden om weer vooruitgang te boeken met je gezondheid. Met een gezondere manier van bewegen, met inzicht krijgen in hoe je lijf werkt, met meer bewegen en oude/slechte gewoontes te doorbreken. Zo krijg je de regie terug over je gezondheid en los je je klachten op.

Als jij helemaal wilt gaan voor echte vooruitgang in het terugdringen en uiteindelijk oplossen van je pijnklachten, dan kan ik je daarbij helpen. Samen werken we aan meer beweging in je gezondheid! Neem contact op voor een adviesgesprek waarin we jouw situatie en de mogelijkheden bespreken.

Wil je direct al starten met beter en meer gaan bewegen?

Kun je wel een geheugensteuntje gebruiken om meer te gaan bewegen. Schrijf je in en download daarna gratis de beweegkubus of beweegstandaard. Printen, even vouwen, neerzetten daar waar je veel (stil) zit of staat en bewegen maar!

Daarna blijf je ook op de hoogte van bijvoorbeeld nieuwe blote voeten wandelingen en andere mogelijkheden om naar meer gezondheid te bewegen.

De mogelijkheden

Blote voeten wandeling

Kom de voordelen van vaker op blote voeten lopen ervaren in een wandeling. De voeten versterken door meer op blote voeten te lopen heeft enormge gezondheidsvoordelen. Deelname is gratis, wel vooraf aanmelding wegens beperkte plek. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en dan ben je altijd als eerste op de hoogte van de nieuwe wandeldatum.

Ontdek je Beweging

Jij bent degene die de klachten ervaart en dus ook de enige die kan bepalen of je er iets aan wilt doen. Er is dus geen “minimum eis” aan hoeveelheid pijn, klachten of beperkingen die je moet ervaren voordat je er iets aan kunt gaan doen.

In de sessies kijken we naar wat gaat qua bewegingen en van daaruit gaan we steeds beter en meer bewegen naar herstel. Altijd bij jou op locatie thuis, op het werk of zelfs in het park om de hoek.

Cursus en workshop

In de cursus en workshops leer je meer over natuurlijk bewegen en pijn of natuurlijk bewegen voor bepaalde lichaamsdelen. Verschillende bewegingen leren die je makkelijk kunt toepassen buiten de cursus en workshops om. Je leert steeds gezonder bewegen en zo hoe je controle over eventuele klachten of over het voorkomen ervan hebt.

Over

Al jaren werk ik in diverse praktijken voor fysiotherapie en oefentherapie Mensendieck. Naast dat het me veel ervaring oplevert, roept het ook een aantal steeds terugkerende vragen op. Door die steeds terugkerende vragen en na lange tijd twijfelen, heb ik in april 2018 de sprong gewaagd en Basis in Beweging opgericht. Zodat ik samen met mensen de oorzaak van de klachten op kan zoeken. En vervolgens die oorzaak op lossen op de manier die het beste bij de persoon past zodat het resultaat maximaal en duurzaam is.

Ik heb verschillende cursussen gedaan die mijn complete en holistische manier van werken versterken. Pijnklachten kunnen zoveel verschillende oorzaken hebben dat ik graag meer kennis heb om sneller te zien vanuit welke kant het herstel ingezet kan worden.

Zo ontstaat de perfecte balans tussen behandeling, coaching en men zelf opnieuw klachten kan voorkomen.

Heel bewust heb ik gekozen om géén contracten met zorgverzekeraars af te sluiten. Op deze manier kunnen we samen bekijken wat de best aansluitende behandeling is. Zo zijn bijvoorbeeld nagenoeg alle behandelingen een uur, daardoor kunnen we de houdingen en oefeningen echt rustig doornemen waardoor je ze makkelijker onthoud en uitvoert. Daarnaast zijn contracten met zorgverzekeraars niet mogelijk omdat ik geen praktijkruimte heb. Ik heb er voor gekozen om alleen op locatie te werken vanwege de betere resultaten. Als je een aanvullende verzekering hebt kun je de behandelingen zelf declareren en krijg je de behandelingen gewoon (deels) vergoed.

Blog

Proefles

Pilates Care

Pilatesles bij studio Element Gister avond was de eerste. Pilates Care voor bekken en (onder)rug door Loes Buenen van Studio Element. Deze vond ik interessant voor mijn eigen bekken en ook voor sommigen mensen met lage rugklachten die bij mij klaar zijn met therapie. Want wat voor sporten te adviseren aan mensen die al heel lang rugklachten hebben gehad. Het beste advies is te geven als ik niet alleen de persoon met de klachten ken maar ook bekend ben met de sport en docenten.

Wat een fijne les was het met variaties van, voor mij, veel bekende oefeningen. Het belangrijkste wat ik in de les heb geleerd, is dat ik zelf nog flink wat "eenvoudige" oefeningen kan gebruiken. Een aantal relatief eenvoudige bewegingen doe ik met veel gewiebel en extra steun. Bij sommige bewegingen is mijn stabiliteit nog verre van optimaal.

Voeten

De les wordt altijd gestart met het los maken van de voeten. Wat leuk om zelf weer eens bewust te ervaren welk effect dat echt direct heeft op de soepelheid van de rest van het lichaam. Na enkele oefeningen met een balletje onder de voet kon ik al bijna met mijn handen plat op de grond. Ik heb niet meer getest na de les hoever ik met mijn handen kwam. Maar net heb ik de voetoefeningen nog een keer gedaan en nu kan ik mijn handen (wel met wat moeite) plat op de grond leggen!

Aanvulling

Qua oefeningen ligt deze les echt in het verlengde van wat je bij mij tijdens een behandeling ervaart en leert. Mijn behandelingen fysiotherapie en oefentherapie Mensendieck geef ik variatie door bewegingen uit het dagelijks leven te verrijken. Het is dus een mooie aanvulling wanneer de eerste (lage) rug of bekkenklachten over zijn. En je vervolgens, onder begeleiding, verder wilt met stabiliteit en mobiliteit.

Leuk detail is dat Loes op social media ongeveer de zelfde inspiratiebronnen volgt zoals bijvoorbeeld Nutritious Movement van Katy Bowman. Variatie in bewegen is net zo belangrijk voor je lijf als gevarieerde voeding.

Meer proeflessen

Zelf ga ik binnenkort nog meer proeflessen volgen. Waarschijnlijk vooral yogavariaties omdat ik gisteravond wel geleerd heb dat ik wel wat meer subtiele oefening kan gebruiken. Crossfit proefles zal ik dus nog even niet doen, die ga ik proberen als de fijne coördinatie, stabiliteit en mobiliteit verder verbeterd zijn.

Blote voeten wandeling

Wil je zelf meer weten over natuurlijk en gevarieerd bewegen? Geef je dan op voor de blote voeten wandeling op zaterdag 7 september van 9 tot 10 uur. Je mag met schoenen mee doen, het is een lekkere wandeling met aandacht voor de voordelen en techniek van op blote voeten wandelen. Mail naar janneke@basisinbeweging.nl om mee te kunnen doen.

#basisinbeweging #pilates #pilatescare #studioelement #proefles #natuurlijkbewegen #nutritiousmovement #katybowman #fysiotherapie #oefentherapie #oefentherapiemensendieck #dagelijksebeweging #tilburg #blotevoeten #blotevoetenwandeling #bekkenpijn #bekkeninstabiliteit #rugpijn #herstel

Wat zeggen anderen

“In 8 weken zou Janneke mij leren meer uit mijn wandelingen te halen. Dat is gelukt!

Echt ongelofelijk wel effect er in die korte tijd te behandelen is.”

Jessica - Problemen met wandelen

“Wat hebben kleine oefeningen toch een groots effect. Gecombineerd met de nieuwste Triggerpoint Reset Technieken zoveel meer controle over mijn pijn en beperkingen.”

Suzette - Rugproblematiek en postraumatische dystrofie

"Van te voren had ik gedacht dat het zo een standaard praatje over hoe je moet tillen zou worden."

"Dit is echt verfrissend."

Lees verder:

https://www.basisinbeweging.nl/blog/frisse-blik-op-ergonomie

Medewerkers kinderdagverblijf Willemijntje - Clinic frisse blik op ergonomie