Buiten bewegen

Het is druk met presteren op het werk, sporten, sociaal zijn, voor de kinderen zorgen en daarbij misschien regelmatig her en der pijntjes, vermoeidheid of spanning. Het lukt allemaal, je houdt alle ballen in de lucht. Alleen hoe lang? Heb je nog de regie over je lijf en leven? Hoe fit, ontspannen en stabiel voel je jezelf nog?

Ben je op zoek naar:

– Echte rust met ontspanning ervaren
– Buiten in een kleine groep samen bewegen
– Soepel en pijnvrij bewegen
– Meer rust en ruimte ervaren
– Veel variatie in beweging

Kom dan ervaren wat gezond bewegen met echte rustmomenten in de buitenlucht met je doet. Ontdek hoe om de week een een gevarieerd uur buiten bewegen helpt regie over je lijf en gezondheid te pakken en te houden. Vooruitgaan op een leuke en afwisselende manier middels beweging die je lijf voedt. Een fijne combinatie van lichte tot matige inspanning en ontspannen in een kleine groep.

Dag: Om de week, startend op dinsdag 19 mei om 09:30 uur.

Locatie: Parkeerplaats Bosch en Duin bij de Loonse en Drunense duinen.

Kosten: Een proefles is gratis en daarna geld tot 1 juli het try-out tarief van €7,50 (50% korting t.o.v. een losse les).

Buiten bewegen

Interesse om 19 mei mee te doen? Meld je aan via e-mail naar janneke@basisinbeweging.nl, het contactformulier of stuur een Whatsapp bericht naar 06 41373006


De basis elementen bij Basis in Beweging zijn bewegen, rust en uitdaging
  • Bewegen op een natuurlijke en gezonde manier zorgt er voor dat je souplesse, kracht en stabiliteit opbouwt. Elke beweging bouwen we op van licht naar matig intensief en van klein naar groot. Ik spreek steeds over beweging en niet over sport of oefening omdat alles gebaseerd is op natuurlijke bewegingen. Beweging zoals ons lijf die eigenlijk veel meer nodig heeft.
  • Rust om te ontspannen en ruimte te maken voor bewustzijn van ons lijf. De les start en eindigt met een moment van rust. Bij de start rust om actief te gaan worden en aan het eind om te ontspannen en herstel van de inspanning in gang te zetten. Ademhaling, ontspanning door spanning, meditatie, mindfulness kunnen allemaal aan bod komen.
  • Uitdaging is belangrijk om vooruit te kunnen gaan. De uitdaging kunnen we overal vinden. Denk aan beweging die we klein beginnen en steeds groter en uitgebreider maken. Beweging zoals balans of juist bewegingen die we niet zo vaak doen. Uitdaging vinden we ook in het samen bewegen en in spel.

Met de training ligt de focus op lichaam en geest door te kijken naar wat je kan en wat we kunnen verbeteren. Dus niet maar gewoon hard gaan trainen, wel starten met wat je nu op dit moment kan. Je versterkt je lichaam, maakt het soepel en verbeterd de balans. Door bewegen worden er allerlei processen in beweging gezet waardoor jij je fysiek en mentaal beter gaat voelen. Buiten bewegen zorgt voor het ervaren van meer ruimte en rust. 

Elke keer komt souplesse, balans, kracht, coördinatie en rust aan bod. Vaak gecombineerd met de ademhaling.


Q&A

Heb je meer vragen? Stel ze gerust door te reageren op deze e-mail.

Q: Waar zijn is het op gebaseerd?
A: De basis is oefentherapie Mensendieck en fysiohterpie aangevuld met diverse invloeden van methoden die gaan over bewust bewegen en over natuurlijk bewegen (wat zijn belangrijke bewegingen bekeken vanuit de evolutie).

Q: Waarom in de duinen?
A: Het is buiten, een natuurlijke omgeving en er daar meer variatie in bewegen mogelijk dan waar ook in Tilburg.

Q: Waarom om de week en niet elke week?
A: Dat heeft te maken met de schooldagen van mijn kinderen. Daarom krijgen degene die na de proefles door willen gaan in de tussenliggende week inspiratie om zelf mee aan de slag te gaan.