SMART Move groep

Ga je snel over je grenzen, wil je meer bewegen maar lukt dat niet, bootcamp of sportschool te zwaar of past het niet bij je, niet alleen beweging maar ook ontspanning nodig? Kom dan eens het buiten bewegen in de SMART Move groep ervaren.

Werken en gezinsleven slokt waarschijnlijk al veel van je tijd op. Daarnaast nog sociale verplichtingen en o ja, misschien ook nog ergens sporten en naar buiten om meer te bewegen. Vroeg of laat kun je ook nog te maken krijgen met pijn, stress, spanning of vermoeidheid.

SMART Move =
  • Soepel bewegen
  • Mentaal vooruitgaan
  • Awareness vergroten
  • Rust creëren
  • Totale lichaam gebruiken

Beweging is een oplossing.

Ben je op zoek naar:

> Sportief gezond bewegen zònder spierpijn
> Bewust bewegen, ademen en ontspannen
> Stressvrij én pijnvrij bewegen
> Veel variatie en plezier
> Samen buiten in de natuur genieten

Kom dan ervaren wat gezond en ontspannen bewegen in de buitenlucht met je doet. Ontdek elke week een gevarieerd uur buiten bewegen helpt regie over je lijf en gezondheid te pakken en te houden. Vooruitgaan op een leuke en afwisselende manier middels beweging die je lijf voedt. Een fijne combinatie van lichte tot matige inspanning en ontspannen in een kleine groep.

Het gevoel van een totale work-out zonder de spierpijn achteraf.

Ilse

De SMART Move groep helpt je niet alleen in herstel. Ook in soepel en fit blijven fysiek én mentaal. In een kleine groep gaan we elke week buiten bewegen. Bewuste en gezonde bewegingen die we nodig hebben om ons lijf en brein gezond en fit te houden.

Dag: Vanaf januari 2021 dinsdag om 09:30 uur.

Locatie: Wandelbos

Kosten:

  • Een proefles is gratis.
  • Losse les €…,-
  • Per maand €…,-
  • Per 3 maanden €…,-
Voorbeeld van een SMART Move groep oefening.

Interesse om mee te doen? Meld je aan via e-mail naar janneke@basisinbeweging.nl, het contactformulier of stuur een Whatsapp bericht naar 06 41373006


De basis elementen bij Basis in Beweging zijn bewegen, rust en uitdaging
  • Bewegen op een natuurlijke en gezonde manier zorgt er voor dat je souplesse, kracht en stabiliteit opbouwt. Elke beweging bouwen we op van licht naar matig intensief en van klein naar groot. Ik spreek steeds over beweging en niet over sport of oefening omdat alles gebaseerd is op natuurlijke bewegingen. Beweging zoals ons lijf die eigenlijk veel meer nodig heeft.
  • Rust om te ontspannen en ruimte te maken voor bewustzijn van ons lijf. De les start en eindigt met een moment van rust. Bij de start rust om actief te gaan worden en aan het eind om te ontspannen en herstel van de inspanning in gang te zetten. Ademhaling, ontspanning door spanning, meditatie, mindfulness kunnen allemaal aan bod komen.
  • Uitdaging is belangrijk om vooruit te kunnen gaan. De uitdaging kunnen we overal vinden. Denk aan beweging die we klein beginnen en steeds groter en uitgebreider maken. Beweging zoals balans of juist bewegingen die we niet zo vaak doen. Uitdaging vinden we ook in het samen bewegen en in spel.

Met de training ligt de focus op lichaam en geest door te kijken naar wat je kan en wat we kunnen verbeteren. Dus niet maar gewoon hard gaan trainen, wel starten met wat je nu op dit moment kan. Je versterkt je lichaam, maakt het soepel en verbeterd de balans. Door bewegen worden er allerlei processen in beweging gezet waardoor jij je fysiek en mentaal beter gaat voelen. Buiten bewegen zorgt voor het ervaren van meer ruimte en rust. 

Elke keer komt souplesse, balans, kracht, coördinatie en rust aan bod. Vaak gecombineerd met de ademhaling.


Q&A

Heb je meer vragen? Stel ze gerust door te reageren op deze e-mail.

Q: Waar zijn is het op gebaseerd?
A: De basis is oefentherapie Mensendieck en fysiohterpie aangevuld met diverse invloeden van methoden die gaan over bewust bewegen en over natuurlijk bewegen (wat zijn belangrijke bewegingen bekeken vanuit de evolutie).

Q: Waarom in de buiten?
A: Buiten en een natuurlijke omgeving is de meest gezonde omgeving om te bewegen. Het biedt ook veel variatie in beweeg mogelijkheden.